Консультація «Навчаємо дитину
зав’язувати шнурки» |
Консультація «Як вибрати
ортопедичне взуття для дитини» |
Консультація «Навчаємо мінної безпеки усією родиною» |
Консультація «Як правильно
тримати ручку?» |
Консультація «Ігри, які легко
грати будь-де» |
Порадник «Звуковий аналіз слів» |
Консультація
«Сімейні традиції – важливий засіб виховання дитини» |
Консультація «Рід. Родина.
Україна» |
Консультація «Люди з
інвалідністю: правила комунікації» |
Консультація «Як виховати
дитину доброю і дбайливою» |
Інформація «Як стати
волонтером» |
Консультація «Українські ігри
у вихованні дітей» |
Консультація «Роль сім’ї у національно-патріотичному
вихованні дітей дошкільного віку» https://vseosvita.ua/library/konsultatsiia-dlia-batkiv-rol-simi-u-natsionalno-patriotychnomu-vykhovanni-ditei-doshkilnoho-viku-565713.html |
Консультація «Зміцнюємо імунітет дітей восени» |
Робота з батьками: Консультація
«Як провести з дитиною осінній день» |
Робота з батьками: «Поради
батькам на кожен день» |
Консультація «Про що говорять
шкідливі звички дітей» |
Консультація
«Єдність вимог ЗДО та сім’ї у вихованні дошкільнят» |
Консультація «Ознайомлення з рідним містом – один із засобів
патріотичного виховання дітей дошкільного віку» https://vseosvita.ua/library/konsultacia-dla-batkiv-na-temu-oznajomlenna-z-ridnim-mistom-odin-iz-zasobiv-patrioticnogo-vihovanna-ditej-doskilnogo-viku-173710.html |
Консультація «Безпека дитини
на вулиці» |
Консультація «Розвиваємо логічне мислення у дітей
дошкільного віку» |
Лекторій «Необхідний психологічний комфорт у сім’ї» |
Робота з батьками: Флешмоб «Руханка сили» |
Консультація «Про користь
гарбуза для дітей» |
Консультація «Діти і здорове
харчування» |
3.10.2024
Рекомендації «Осінні ігри з горіхами, каштанами та листям» |
2024 -2025 навчальний рік
Консультація
«Вчимо дітей спілкуватися» |
Тест «Визначення
рівня тривожності у дітей» |
Консультація
«Пізнання навколишнього з дитиною» |
Консультація
«Екологічне виховання дошкільників» |
Консультація
«Коли дитині страшно» |
Консультація «Математика
навколо нас. Як планувати математику» |
Консультація «Навчіть
дитину любити і берегти природу» |
Консультація «Як
привчити дошкільника до праці» |
Консультація
«Трудова діяльність дітей» |
Консультація
«Праця в житті дитини» |
Консультація
«Профілактика дитячого травматизму» |
Консультація «Як
убезпечити дітей вдома» |
Пам’ятка
«Правила дорожнього руху» |
Майстер-клас
«Великодня писанка» |
Консультація
«Чистий четвер – традиції та звичаї» |
Мовлення дитини (художня література): А. М’ястківський «Казочка про писанку» https://www.youtube.com/watch?v=0CPFDSGYWiM&t=12s |
Особистість дитини (здоров’язбережувальна): «Обережним будь з вогнем!» |
Інформація
«Навчання та війна: як батькам налаштувати дітей та налаштуватися самим» https://www.moirebenok.ua/uk/experts/navchannya-i-vijna-yak-batkam-nalashtuvati-ditej-ta-nalashtuvatisya-samim/ |
Консультація «Поведінка
батьків – приклад для наслідування» |
«Свічка пам’яті.
Чорнобиль: трагедія, подвиг, пам'ять…» |
Консультація
«Розвиток у дітей емоційної грамотності» |
Консультація
«Гендерне виховання дітей дошкільного віку» |
Консультація
«Гендерне виховання дітей дошкільного віку» |
Консультація «Здоров’я
та фізичний розвиток дошкільника» |
Юнісеф. Брошура «Здорові
харчові звички» |
Консультація «Щеплення» |
Інформація
«Протидія булінгу» |
Консультація «Як
заспокоїти дітей під час стресу» |
Проєкт «Збережи
первоцвіти!» |
Консультація
«Бережіть первоцвіти!» |
Консультація «Як
робити дитині зауваження з добротою» |
Консультація
«Домашні улюбленці: користь чи небезпека» |
Консультація
«Психологічна турбота під час військового стану» |
Консультація
«Вчимо дітей доглядати за кімнатними рослинами» |
Консультація
«Розвиток і тренування пам’яті, уваги і логічного мислення» |
Консультація
«Які книги та як читати дітям дошкільного віку» |
Інформація
«Книжка заспокоює: що почитати дитині, поки триває війна» |
Інформація
«Буккросинг» |
Консультація
«Секрети супергероїв та їх батьків. Флікери» |
Інформація
«Усиновлення та опіка під час війни» |
Консультація
«Формування адекватної самооцінки у дошкільному віці» |
Консультація
«Про гарні манери та умови їх виховання» |
Рекомендації «Як
заспокоїти дитину під час обстрілів» |
Консультація
«Чому діти обманюють?» |
Рекомендації
«Ввічливість виховується ввічливістю» |
Поради «Підтримка
дітей під час війни» |
Консультація «Як
розговорити дитину» |
Консультація
«Вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей дошкільного
віку» https://www.pinterest.com/pin/373446994113321569/ |
Консультація
«Розвиток і тренування пам’яті, уваги і логічного мислення» |
Консультація
«Домашні обов’язки дітей» |
«Як хочеться
додому» |
Консультація
«Організація дозвілля в сім’ї, традиції українського народу» |
Тестування «Як
ви ставитеся до своєї дитини?» |
Консультація «Як
ставляться діти до наших професій?» |
Консультація «Як
розповісти дитині про свою роботу і про людей різних професій» |
Порадник
«Батьківство під час війни. Як допомогти дитині?» |
Марафон #UAразом#об’єднаніУкраїною |
Консультація
«Безпека дитини під час перевезення в автомобілі» |
Інформація «Якщо
батько чи мати захищає країну» |
Консультація
«Кріоалергія» |
Родинні читання «Про
хліб…» |
Консультація «Чому
важливо готувати разом з дітьми?» |
Практична
діяльність «Вирощуємо пшеницю вдома» |
Поради «Зимові
спостереження для дітей в природі» |
Консультація
«Сімейні традиції – важливий засіб виховання дитини» |
«Поради для
батьків дітей з інвалідністю в екстреній ситуації» |
Пам’ятка
«Правила поведінки учасників дорожнього руху під час війни» |
Консультація
«Слухняні ножиці» |
Консультація «Спільні
домашні досліди й експерименти» |
Відео
консультація «Як уберегти дитину від ялинки і ялинку від дитини» |
Консультація «Що
треба знати про укриття» |
«Правила безпеки
під час війни» |
Пам’ятка
«Вибухонебезпечні предмети» |
Консультація «Як
уберегтися від обмороження і травматизму взимку» |
Консультація
«Прогулянки взимку» |
Буклет «Вправи
для дітей під час психотравмуючих подій» |
Консультація «Як
допомогти дитині із затримкою психічного розвитку» |
Консультація
«Активна зима: одягаємо дитину на прогулянку» |
Консультація «Як
обрати дитині одяг взимку?» |
Консультація
«Сімейні традиції – важливий засіб виховання дитини» |
Флешмоб #ми_українці_хустка_наш_оберіг |
Інформація
«Дитяче харчування під час війни» |
Консультація
«Виховання у дітей любові до Батьківщини» |
Консультація
«Негативний вплив відеотехніки на фізичний розвиток дитини» |
Консультація «Як
боротися з дитячою істерикою» |
Консультація
«Граємось вдома» |
Консультація
«Боротьба за самостійність: як уникнути конфліктів» |
Консультація «Як
навчити дитину знайомитися та знаходити друзів» |
Консультація
«Безпека вдома» |
Флешмоб з хештегом#б’ється_вільно_українське_серце |
Консультація
«Роль батька у вихованні дітей» |
«Сімейні
спортивні ігри» |
Рекомендації
«Фізичне виховання дітей дошкільного віку» |
Консультація «Як
допомогти дитині із затримкою психічного розвитку» |
Фотоконкурс «Я
удома помічник!» |
Консультація
«Умови успішного виховання дітей у родині» |
Консультація
«Агресивність та її прояви у житті дитини» |
Консультація «Ігри на розвиток фонематичного слуху» https://www.facebook.com/photo/?fbid=1439282619890331&set=gm.1795804847420540&idorvanity=387028371631535
Консультація «Якщо у дитини поганий апетит» https://www.facebook.com/malyatam.doshkilnyatam/photos/pcb.616579629932746/616579309932778/
Порадник «Як опанувати себе і не зірватися на дитині» https://www.facebook.com/photo/?fbid=1448953965589863&set=gm.1806536553014036&idorvanity=387028371631535
«Поради батькам на кожен день» https://beryslav-licey.org.ua/poradi-batkam-na-kozhen-den-16-03-31-16-04-2021/
Консультація «Домашні улюбленці – користь чи небезпека» https://vseosvita.ua/library/domasni-ulublenci-korist-ci-nebezpeka-konsultacia-dla-batkiv-250422.html
Консультація «Роль домашніх тварин у житті
дітей» |
Консультація «Як навчити дитину висловлювати свою
думку» |
Консультація «Як
навчити дитину справлятися з тривожністю?» |
Консультація «Агресивність
та її прояви у житті дитини» |
Консультація
«Екологічне виховання дошкільників» |
Консультація «Коли
дитині страшно» |
Консультація «Математика
навколо нас. Як планувати математику» |
Консультація «Навчіть
дитину любити і берегти природу» |
Консультація
«Метод виховання «три кошика». Як забороняти правильно?» |
Брошура ЮНІСЕФ
«Батьківські навички. Підтримка дітей у подоланні стресу» |
Тест «Визначення
рівня тривожності у дітей» |
Консультація «Як
привчити дошкільника до праці» |
Брошура ЮНІСЕФ
«Чим зайняти дитину в надзвичайній ситуації» |
Інформація «День
Європи в Україні» |
Консультація «Профілактика
дитячого травматизму» |
Консультація «Як
убезпечити дітей вдома» |
Відеосюжет
«Техніка безпеки під час воєнного стану» |
Пам’ятка
«Правила дорожнього руху» |
Консультація «Розвиток
у дітей емоційної грамотності» |
«Свічка пам’яті.
Чорнобиль: трагедія, подвиг, пам'ять…» |
Консультація «Гендерне
виховання дітей дошкільного віку» |
Консультація «Здоров’я
та фізичний розвиток дошкільника» |
Майстер-клас
«Великодня паска» |
Консультація «Чистий
четвер – традиції та звичаї» |
Інформація
«Навчання та війна: як батькам налаштувати дітей та налаштуватися самим»https://www.moirebenok.ua/uk/experts/navchannya-i-vijna-yak-batkam-nalashtuvati-ditej-ta-nalashtuvatisya-samim/ |
Консультація «Поведінка
батьків – приклад для наслідування» |
Консультація «Чинники
готовності дитини 6-річного віку до школи» |
Презентація
проєкту «Збережи первоцвіти!» |
Інформація
«Протидія булінгу» |
Консультація «Як
заспокоїти дітей під час стресу» |
Проєкт «Збережи
первоцвіти!» |
Консультація
«Бережіть первоцвіти!» |
Анкета «Здорова
дитина» |
Анкета
для батьків: «Здорова дитина»
Мета: виявити навики
батьків щодо формування у дітей звички до здорового способу життя.
1. Чи часто
хворіє Ваша дитина?
- так; - ні; - рідко.
2. Чи часто
хворієте Ви самі?
- так; - ні; - рідко.
3. З чого
починається для Вашої дитини ранок? ______________________________________________________________________________________________________________________
4. Чи любите
Ви гуляти з дитиною в лісі, в дворі, в парку?
- так; - ні; - хотілося б, але немає
часу.
5.
Чим Ви займаєтесь з дитиною у дома, коли на вулиці
дощ або погана погода?
___________________________________________
_________________________________________________________
6. Чи
загартовуєте Ви свою дитину? Як? ________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
7.
Чи пояснюєте Ви своїй дитині, що в їжі не все смачне
корисно
і навпаки?
- так; - ні ; - намагаюся, але
безрезультатно.
8. Чи даєте Ви
своїй дитині фізичне навантаження? В якій формі? __
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
Юнісеф. Брошура
«Здорові харчові звички» |
Консультація «Які
книги та як читати дітям дошкільного віку» |
Інформація «Книжка
заспокоює: що почитати дитині, поки триває війна» |
Буккросинг
«Обмін книжками» |
Інформація «Буккросинг» |
Консультація «Секрети
супергероїв та їх батьків. Флікери» |
|
Консультація
«Економічне виховання дітей у сім’ї» |
Економічне виховання
дітей у сім’ї
Основне завдання сімейного виховання – підготовити
дітей до життя в існуючих соціальних умовах. Розбудова держави на принципово
нових економічних засадах ускладнила умови сімейного виховання дітей. Серед
багатьох проблем, викликаних цим процесом, є помітні зміни в економічному
становищі сучасної сім’ї, характері праці її членів, становищі дітей в силу цих
змін.
Якщо раніше діти не мали можливості спостерігати за
трудовою діяльністю своїх батьків, як вони спішать на роботу або приходять з
неї, приносять зароблену платню, то сьогодні вже значна частина дошкільнят не
тільки спостерігає за трудовою діяльністю своїх батьків у приватних
підприємствах, а й певною мірою залучається до цієї діяльності. На
жаль, вони мають можливість спостерігати і такий супутник нашого життя, як
безробіття батьків. Це вимагає посиленого економічного виховання дітей в сім’ї
й зокрема ролі вихователя, вчителя трудового навчання у цьому процесі.
Важливим питанням у плані економічного виховання дітей
в сім’ї є організація господарсько-побутової праці в домі, квартирі, саду тощо.
Ця праця має бути раціонально організована, тобто корисна, ефективна, якісна.
Її варто планувати як в рамках кожного дня (приготування їжі, допомога
у прибиранні квартири, іграшок), так і на більш тривалий час (ремонт
квартири, домашньої техніки).
Важливим питанням економічного виховання дітей в сім’ї
є формування в них ощадливого ставлення до бюджету часу, вміння його планувати,
економити, аналізувати його витрати. Дітей слід привчати вишукувати шляхи
економії часу. Цьому має сприяти організація навчальної і побутової діяльності
вихованців в сім’ї. Головна умова ефективності економічного виховання дітей у
навчальній діяльності – це її наукова організація. У домашніх умовах це
передбачає раціональне і суворе дотримання режиму дня, доцільного порядку на
робочому місці, систему виконання домашніх завдань, використання раціональних
прийомів навчальної діяльності в роботі з книгою, підручником, словником, під
час ведення записів, конспектів, уміннями та навичками планування,
самоконтролю, аналізу ефективності своєї діяльності.
В економічному вихованні дітей дошкільного віку та
школярів не можна обходити питання використання ними грошей, що виділяються
батьками або зароблені самостійно. Кишенькові гроші сприяють економічному
вихованню лише за умови, що їх навчили розумно користуватися коштами. Тому
батьки повинні володіти певною сумою економічних знань, знання методики
економічного виховання дитини в сім'ї, залучення її до економічних аспектів
сімейного життя і діяльності.
Економічна культура в сім'ї
Кожна родина в реальному житті є
берегинею певного типу культури, стилю, рівня життя. У родині дитина отримує
початкові уявлення про працю як процес, пов'язаний з дисципліною і знанням,
причиною і наслідком; про працю як джерело існування родини.
Сім'я - особлива атмосфера, куди
дитина несе свою радість і горе, роздуми і сумніви. Ще в дошкільному віці діти
починають усвідомлювати, що можна робити, а що не бажано, що добре, а що -
погано. Соціальна ситуація часто пропонує нам зразки суперечливих дій дорослих,
які не завжди зрозумілі дітям, особливо якщо вчинку або поведінці не передує
пояснення. Дорослі мало приділяють увагу поясненню причин дбайливого ставлення
до речей, предметів, оточення.
Дорослі здебільшого обмежуються
наказами: «Не рви», «Не можна ламати», «Не чіпай».
В основі бережливості закладена
можливість тривалого користування предметами. Щоб виховувати у дітей
бережливість до хліба, інших продуктів харчування, речей, народного багатства,
потрібно проводити серйозну роботу вдома. Доцільно починати з формування у
дітей навичок самообслуговування, виявів господарського ставлення до зламаних
іграшок, неприбраного ліжка.
Задля виховання бережливого
ставлення до суспільного майна дітей слід прилучати до праці.
Скільки 6 ми не говорили про
економію води, тепла, електреенергії, без наочного прикладу на результат годі
сподіватися - велику роль відіграє особистий приклад дорослих.
Розповідаючи дітям про хліб, про
те, як важко він достається, читаючи їм художні твори, можна домогтися того, що
кожна дитина братиме стільки хліба, скільки вона з'їсть, і не буде викидати
шматочки.
Скільки існує родин, стільки
відомо способів розв'язання господарчих питань. Економія - це знання правил
експлуатації домашнього майна та дотримання цих правил. Ознайомлення дітей з
правилами експлуатації майна та вимогами до його зберігання залучає до
ощадливості, економного ставлення до всього, що їх оточує. Слід також залучати
дітей до купівлі продуктів, обговорювати ціну покупки.
І найголовніше правило економії -
це не викинути там де немає в цьому потреби.
Так, крок за.кроком, наші діти
засвоюють ази бережливості, економії.
Діти і гроші - вчимо дитину розпоряджатися кишеньковими
коштами
Більшість психологів переконані, що правильно
користуватися грошима необхідно навчати дітей з дитинства. Однак мало
хто з батьків має уявлення, як це потрібно або можна робити. Звичайно,
одної універсальної поради з цього приводу просто немає, адже всі
діти різні і кожен випадок індивідуальний. Але існує ряд порад, які допоможуть
навчити фінансової грамотності дитини.
Насамперед, дуже важливо пояснити, що таке сімейний
бюджет і чому неможливо купувати все, що захочеться. Розкажіть малюкові, що він
складається з грошей, які ваша сім’я отримала в цьому місяці, це сталося
завдяки тому, що тато і мама справно ходили на роботу. Весь цей дохід ділиться
на частини. Найважливіша перша, у неї входять самі необхідні щоденні витрати (тут
можна підключити дитину і запитати, що вона вважає
найнеобхіднішим). Природно, для більшості сімей це витрати на харчування,
одяг, комунальні послуги, оплата за школу. Друга частина може включати в себе
побутові потреби – ремонт, зміна інтер’єру і т. д. Далі витрати на інтернет,
літературу, телебачення. Наступними можуть йти витрати на розваги, наприклад,
відвідування парку, кінотеатру, кафе і т. д.
Витрати на першу, найбільш важливу
частину, скорочувати не можна, оскільки вона необхідна. А от інші, менш
важливі, можна скоротити. Наприклад, один місяць не витрачаємо гроші на
розваги, а витрачаємо все на покупку пральної машини або ремонт. Або поділимо
частину, що призначається для розваг і почнемо відкладати на відпустку. Таким
чином, дитина отримає загальні поняття звідки гроші беруться, куди вони йдуть і
як ними можна розпоряджатися.
Звичайно, можна щодня читати нотації дітям на тему
витрат і грошей, але в більшості випадків це просто вилітає з голови. Найкраще
виховувати в дитині правильне ставлення до грошей на практиці, адже вони все
набагато краще сприймають, коли бачать і відчувають. Намагайтеся брати дитину з
собою в магазин, пояснювати, чому вами був обраний той, а не інший
товар, що, чому ви не купуєте все, що хочеться. Можете пройтися по магазинах і
показати малюкові, що одне і те ж саме може коштувати
по-різному. Купіть товар, який коштує менше, а на зекономлені гроші
придбайте дитині, наприклад, морозиво. Ще один спосіб, на
практиці, навчитися розпоряджатися грошима – це кишенькові гроші. Варто їх
давати дітям чи ні – викликає безліч суперечок, спробуємо в цьому питанні
розібратися.
Кишенькові гроші – користь і шкода для дитини
Фахівці однозначно стверджують, що гроші на кишенькові
витрати давати дітям необхідно. В якості основного аргументу на користь цього
питання психологи висувають те, що це дозволяє дитині відчути себе особистістю
і дає можливість на практиці зрозуміти, як можна розпоряджатися готівкою.
Кишенькові гроші вчать розрахувати, підсумувати, планувати, накопичувати,
економити. Коли у дитини з’являються власні кошти, які мають властивість
рано чи пізно закінчуватися, вона починає розуміти їх цінність.
Негативною стороною видачі дитині кишенькових грошей є
ситуація, коли ці самі гроші витрачаються безконтрольно. Це може призвести до
вельми неприємних наслідків. Щоб уникнути подібних ситуацій, потрібно
контролювати витрати дитини. Звичайно, тут не йдеться про тотальний контроль,
до дрібниць чіплятися не варто, але обговорювати її витрати не
завадить. Швидше за все, перші отримані гроші дитина витратить дуже
швидко, можливо навіть протягом декількох хвилин. Щоб уникнути подібних подій у
майбутньому, поясніть дитині, що призначена вами сума дається на певний
термін і раніше цього часу вона більше нічого не отримає. Поступово дитина
навчиться планувати покупки і правильно розпоряджатися своїми коштами.
Скільки грошей давати дітям на витрати
Давати гроші дітям, постає питання, скільки
їх потрібно давати. Єдиних рекомендацій щодо суми, яка видається на
кишенькові витрати не буває, адже у різних сімей різне матеріальне становище.
Те, що цілком природно для одних, для інших може бути зовсім
недоступне. Але існує одне негласне правило – чим менша дитина, тим
менше їй потрібно грошей.
Починати давати готівку дітям варто з віку, коли вони
будуть сприймати їх як загальний еквівалент. Як правило, відбувається це з
шести-семи років. До цього діти віддають перевагу натуральному обміну,
наприклад, цукерку на цукерку, іграшку на іграшку і т. д. Але і малюкам давати
гроші для самостійних покупок теж можна, просто це мають бути зовсім невеликі
суми, а сам процес придбання товару повинен контролюватися батьками.
Дітям шкільного віку також не рекомендується видавати
занадто великі суми, оскільки, маючи обмежену кількість грошей, вони швидше
зрозуміють ціну речей, навчаться робити вибір між товарами. Але і дуже
маленькі теж буде не кращим варіантом. Тоді мимоволі виникає питання,
скільки давати грошей дітям. Розраховувати необхідну суму слід виходячи з
потреб дитини. Школяреві кишенькових грошей повинно вистачати на харчування
поза домом, проїзд, на одні ласощі в день і одну невелику річ в тиждень,
наприклад, журнал або іграшку. Старшим школярам грошей має вистачити
ще й на розваги (комп’ютерні ігри, кіно). Ну а витратить дитина
видані гроші або віддасть перевагу відкласти, це її особиста справа.
Чи може дитина заробити
Відповідь на це питання – безумовно, так. Але тут мова
йде лише про дітей старших. Для дитини, яка навчається у старших класах, перша
робота може стати етапом соціального розвитку. Вона усвідомлює, що для
досягнення матеріального благополуччя необхідно багато працювати, пізнає ціну
грошам і навчиться досягати бажаного самостійно, без допомоги рідних. До речі,
на заході навіть діти з забезпечених сімей 7-10 років намагаються знайти собі
підробіток, а працюючі підлітки і студенти вважаються нормою.
Однак дитячий заробіток не повинен бути заохоченням за
виконану домашню роботу, гарні оцінки чи поведінку. Підхід типу – отримав
п’ятірку – 20 гривень, виніс сміття – 10 гривень, помив посуд – 15, абсолютно
невірний. Не можна ставити звичайні щоденні обов’язки і нормальні людські
відносини в залежність від грошей. Діти повинні розуміти, що домашні справи
слід виконувати, щоб полегшити мамі життя, добре вчитися, щоб отримати бажану
професію, добре себе вести – щоб бути пристойною людиною
І без всього цього існує маса способів, як заробити
гроші дітям. Наприклад, мийка машин, вигул собак, роздача листівок, догляд за
дітьми, допомогу сусідам в прибиранні, покупки і т. д. Заробити гроші
можна навіть займаючись своєю улюбленою справою, наприклад, продаючи зроблені
власноруч вироби, беручи участь у змаганнях чи конкурсах, або граючи в певні
комп’ютерні ігри.
Дайте право зароблені гроші дитині витрачати на себе,
при бажанні, вона може приєднати їх до сімейного бюджету. Хорошим знаком
можна вважати, якщо з першого заробітку дитина купить щось для
всієї родини, наприклад, торт. Але будь-яка навіть
самий прибутковий підробіток, ні в якому разі не
повинен заважати навчанню, адже на даному життєвому етапі дитини головним
пріоритетом повинно бути отримання хорошої освіти.
Гроші в подарунок - вчимо правильно витрачати
Останнім часом стало дуже популярно в якості
подарунків дарувати дітям гроші. Психологи не підтримують таке нововведення.
Звичайно, подарувати дитині гроші найпростіше, адже непотрібно ламати голову,
підбираючи підходящий презент. Однак дитяче життя не повинна повністю ставитися
на фінансові рейки. Для дитини подарунок повинен бути довгоочікуваним або
несподіваним сюрпризом. Для більш старших дітей він може бути
обговореним заздалегідь покупкою.
Якщо ж гроші були все ж подаровані, потрібно надати
дитині право розпорядитися ними на свій розсуд. Відбирати і не давати гроші
дитині, в такому випадку, не можна. Краще обговоріть з нею, що вона
б хотіла придбати. Наприклад, можливо дитина мріяла про
велосипед або планшет. За великою покупкою варто вирушати в магазин разом. Дітям
старшого віку можна дозволити витратити їх і самостійно.
Іншим варіантом використання подарованих грошей може
стати накопичення. Запропонуйте дитині зробити їх першим внеском в скарбничку,
поповнюючи яку, вона згодом зможе купити те, про що давно мріяла.
Консультація «Формування
адекватної самооцінки у дошкільному віці» |
Консультація «Як
робити дитині зауваження з добротою» |
Консультація
«Домашні улюбленці: користь чи небезпека» |
Консультація
«Психологічна турбота під час військового стану» |
«Вчимо дітей
доглядати за кімнатними рослинами» |
Консультація
«Розвиток і тренування пам’яті, уваги і логічного мислення» |
«7 способів
виховати ввічливу дитину» |
Рекомендації «Як
заспокоїти дитину під час обстрілів» |
Консультація «Чому
діти обманюють?» |
Рекомендації
«Ввічливість виховується ввічливістю» |
Консультація
«Розвиток і тренування пам’яті, уваги і логічного мислення» |
Поради «Підтримка
дітей під час війни» |
Консультація
«Організація дозвілля в сім’ї, традиції українського народу» |
Тестування «Як
ви ставитеся до своєї дитини?» |
Консультація «Як
ставляться діти до наших професій?» |
Консультація «Як
розповісти дитині про свою роботу і про людей різних професій» |
Порадник
«Батьківство під час війни. Як допомогти дитині?» |
Консультація «Правила
про правила. Як навчити дитину справедливості» |
Дозволяйте дітям
висловлюватися щодо несправедливості
Діти очікують, що всі будуть грати за правилами, і коли хтось їх порушує,
їм потрібно висловити своє незадоволення. Не нехтуйте дитячими скаргами,
натомість уважно й терпляче вислухайте дитину й разом із нею поміркуйте, як
можна було зробити все по-іншому. Такі розмови зосереджені на справедливості й
можуть допомогти дитині вирішувати схожі ситуації в майбутньому.
Встановлюйте прості
правила
Правила для дітей мають бути простими й зрозумілими. Скажімо, «Будь добрим
до кожного та лагідним до всього». Це можна пояснити так: «Ми не б’ємося, не
обзиваємося, не пліткуємо, не ображаємо інших, а також не грюкаємо стільцями,
не рвемо папір, не ламаємо олівці й не малюємо на меблях». Якщо діти порушили
одне чи кілька правил, сядьте в коло і
разом пригадайте всі встановлені правила.
Дотримуйтеся правил, яких
навчаєте дітей
Діти зазвичай наслідують те, що бачать. Тому вони мають розуміти, що
правила встановлені для всіх. І якщо дорослі будуть порушувати ці правила, діти
також швидко почнуть їх ігнорувати й чинити опір. Дотримуйтеся правил у
будь-яких обставинах, а не лише тоді, коли вам це зручно.
Ставтеся до всіх
однаково, не виділяйте улюбленців
Між дітьми часто точиться боротьба за іграшки, їжу, привілеї чи увагу
дорослих. Нерідко причина суперечки в тому, що діти вважають когось із них
улюбленцем батьків. Намагайтеся приділяти однакову увагу всім дітям.
Дослухайтеся до того, як дитина розповідає про свої думки та мрії, що вона
думає про випадки несправедливості, з якими вона стикалася, тощо.
Наддавайте змогу дітям
навчатися кожного дня
У щоденному житті звертайте увагу дітей на правила, які вони можуть
зрозуміти. Гарним прикладом є сигнали світлофора чи знаки дорожнього руху, які
регулюють поведінку на вулиці. Встановіть разом із дітьми правила щоденного
життя у вдома, скажімо: чекати своєї черги, щоб погратися з іграшкою; складати
особисті речі в шафку, прибирати за собою. Щодня навчайте дитину дотримуватися
встановлених правил.
Створюйте безпечні й
комфортні умови
Діти мають знати свої обмеження, починаючи з трирічного віку. До того вони
зазвичай копіюють поведінку дорослих, і їх просто треба скеровувати у
правильному напрямі. Установіть для дитини правила відповідно до принципу «не
зашкодь». Якщо діти знають, що є певні межі, які ніхто не повинен перетинати,
вони почуваються в безпеці.
Грайте з дітьми в ігри, в
яких треба дотримуватися правил
Діти дошкільного віку люблять гратися, бігати та сміятися. Навчіть їх грати
у прості ігри — хованки, здобуття прапору тощо. Дітям дуже подобаються
ігри з правилами. Вони навіть самі можуть вигадати правила, яких повинні будуть
дотримуватися всі, хто бажатиме із ними
грати.
Давайте дітям змогу
погратися в дорослих
Поспостерігайте за грою дітей в дорослих та дізнайтеся, як діти сприймають
вашу поведінку. Вони намагаються бути дорослими й імітують дії, слова та
інтонації своїх батьків і вихователів. Фраза «Уявімо, що я — мама, а
ти — дитина» — початок гри. Відтак діти виявляють або турботу, або
погане ставлення — залежно від того, що вони отримують від дорослих.
Давайте дітям змогу грати в такі ігри, щоб вони ліпше розуміли, що таке
справедливість і несправедливість, а ви — бачили свої помилки.
Визнавайте свої помилки
Інколи дорослі припускаються помилок і звинувачують дітей у тому, чого вони
не робили. Важливо, щоб батьки та вихователі вміли визнавати свої помилки і
просили вибачення. Так діти пересвідчуватимуться, що справедливість
відновлюється.
Консультація
«Безпека дитини під час перевезення в автомобілі» |
Марафон #UAразом#об’єднаніУкраїною |
Консультація «Роль
сім’ї у формуванні мовленнєвої компетентності дитини» |
«Роль сім’ї у формуванні мовленнєвої компетентності дитини»
«Найбільше
і найдорожче добро кожного народу – це його мова».
Панас
Мирний
Мабуть,
кожну родину, де росте малюк, непокоїть питання: як забезпечити повноцінний
розвиток дитини в дошкільному віці в цілому та мовленнєвий розвиток зокрема.
Мовленнєве
виховання дитини починається в ранньому віці. Навички правильної мови, як і всі
хороші навички, набуваються в сім’ї. Все те, що роблять батьки для загального
та мовленнєвого розвитку своєї дитини не забутнє для самої дитини. Розвиток
мовлення дитини, що закладене у сім’ї, розвиток в ній художніх смаків, має
велике значення для подальшого життя. Сім’я може і повинна допомагати
дошкільному навчальному закладу, а потім і школі в справі виховання культури
рідної мови.
Мова
будь-якої людини збагачується і
вдосконалюється впродовж всього життя. А найважливішим періодом її розвитку є
період дитинства, коли відбувається інтенсивне освоєння засобів мови, форм
і функцій мови, письма і читання, культури мовлення.
Мовленню
потрібно вчити перш за все шляхом прикладу. Чує дитина правильне мовлення,
чітко і ясно сприймає його, мало-помалу добрі навички набувають могутню силу
звички. Якщо вухо дитини сприймає який-небудь неправильний діалект, те чи інше
неправильно вимовлене слово і також непомітне останнє стає його другою звичкою.
З
вадами мовлення важко боротися як педагогам, так і самій дитині. Тому важливо,
що і в якому стані сприйме слух дитини в найбільш сприятливі роки його життя. В
цей час закладається фундамент, на якому пізніше будується все його мовлення.
Це повинні пам’ятати батьки і всі ті, хто оточує дитину.
Вся
увага та старання батьків повинні бути направлені на те, щоб діти чули мову
правильну, чітку і логічно послідовну, без помилок та вад.
Ніяке
сюсюкання, підробка під лепет дітей, не припускається. Розмовляти з дітьми
потрібно звичайною, правильною мовою, але мовою простою і, головне, розмовляти
повільно, чітко і голосно. Мова дорослого повинна бути доброзичлива, м’яка,
лагідна, емоційна й виразна, звучати плавно, мелодійно. Не допускати у
спілкуванні з дітьми спотвореної вимови слів, вимовляти завжди слова правильно,
як за звуковим складом, так і за формою. Треба прислухатися, чи правильно
звучить запитання дитини, а потім на нього відповідати. У розмові з дітьми
батьки повинні враховувати рівень їх мови, але разом з тим його власна мова
повинна бути більш досконалою: різноманітною за побудовою речення, багатою за
словником, виразною за інтонацією. Спонукаючи дитину до запитань, розвивається
її пізнавальна активність, забезпечується повноцінний розвиток дитини.
Більш
всього можуть дати своїм дітям в їх дошкільний період самі батьки.
Систематизувати хороші навички в справі розвитку мовлення дітей звичайний
обов’язок самої матері.
Потрібна
цілеспрямована послідовна робота з розвитку усного мовлення дитини з
використанням народної творчості, звичаїв, традицій, визначених природних та
історичних особливостей свого краю.
Якщо
б батьки в певній мірі розуміли, яке величезне значення для духовного та
всебічного розвитку дітей має обдумане, відповідно їх інтересам словесне
спілкування з ними, вони знаходили б більше часу для занять зі своїми дітьми.
Від
простої зрозумілої пісні, казки, образно і захоплююче розказаної де-небудь на
дивані, який вміщує і матір, і дітей, виразно прочитаного вірша чи оповідання
за столом, біля якого зібралася вся сім’я, душа дитини розцвіла б і набула
хорошого враження добра і краси, яке залишає в ній незабутні сліди.
Яке
б було щастя для окремої дитини і для культури народу, якби батьки зрозуміли,
що мова є головним предметом в справі виховання, зрозуміли б значення особливої
ролі і відповідальності в справі розвитку мовлення підростаючого покоління.
Знімаючи з себе відповідальність, передаючи її навчальним закладам, вони
наносять своїм дітям величезну шкоду.
Сім’я
є тією ареною, серед якої формується і розвивається розум дитини, його смаки і
інтереси, а це все є фундаментом правильної, літературної усної та писемної
мови. Саме у сім’ї складається те чи інше відношення до літератури. Домашні
сімейні читання, розповіді в сімейному колі, живі бесіди дітей з батьками та
близькими людьми дають направлення літературному розвитку дітей, а також
розвитку їх мовлення.
Бажано
мати в сім’ї хоча б невеличку дитячу бібліотеку. Привчаючи дитину бережно
ставитися до своїх перших книжок, буде закладено прагнення зберегти їх, як
найкращих друзів, на все життя.
Правила, яких потрібно
дотримуватися батькам під час спілкування з дітьми.
1.
Мова батьків, усіх членів сім’ї – це перший зразок, який наслідує дитина.
Навіть якщо Ви мовчазні від природи – все одно постійно говоріть з малюком.
2.
Супроводжуйте свої дії словами! Але не говоріть у порожнечу – дивіться малюку в
очі. Це особливо важливо, якщо Ваш малюк надто активний і постійно рухається.
3.
Завжди підтримуйте прагнення дитини до спілкування, вислуховуйте її уважно, не
обривайте. Відповідайте на всі питання спокійно, неквапливо, чітко, виразно,
голосом середньої сили, правильно виголошуйте звуки і слова – це допоможе
малюку швидше опанувати правильну вимову.
4.
Шануйте дитину! Давайте їй можливість чути себе і Вас. Під час розмови
намагайтеся вимкнути телевізор, радіо тощо.
5.
Ніколи не сюсюкайте з дитиною і не відтворюйте неправильну мову дитини.
6.
Говоріть повільно, простими словами, короткими фразами, витримуйте паузи між
фразами, тоді й діти, наслідуючи Вашу мову, навчаться правильно говорити.
7.
Постійно читайте дитині добрі вірші, казки, розповіді, перечитуйте їх декілька
разів, діти краще сприймають знайомі тексти.
8.
Не вимушуйте дитину вивчати довгі вірші, не перевантажуйте мовним матеріалом.
9.
Чітко називайте нові предмети та їх ознаки, спонукайте дитину до обстеження
предмета.
Особливу
увагу приділяйте розвитку дрібної моторики, бо вона безпосередньо пов’язана з
розвитком мови. Ліплення, малювання, ігри з дрібними предметами – усе це
допоможе мові, а в майбутньому – в опануванні письма.
Рідна
мова відіграє унікальну роль у становленні мовленнєвої особистості дитини
дошкільного віку. К. Ушинський назвав рідну мову «Цвітом духовного життя
нації», порівняв її з квіткою, яка ніколи не в’яне і вічно розвивається.
В
сім’ї, де високо цінується знання
рідної мови в повсякденному житті, де приділяється увага вивченню рідної
літератури, де можна чути художнє слово, розвивається мовлення чітке, образне,
літературне, де підтримується навіть невеличка зацікавленість літературних
знань, мовлення дитини не може не розвиватися правильно і всебічно, не можуть
не сформуватися здорові навички і смаки.
Опанування
дітьми дошкільного віку правильного мовлення створить надійне підґрунтя для їхнього
успішного шкільного навчання.
Консультація
«Кріоалергія» |
Провітрювання кімнат звичайно здійснюється через 1,5-2 години холодної пори року протягом 15-20 хвилин. Теплої пори року діти навчаються, граються при відчинених кватирках, фрамугах.
Протягове провітрювання (за відсутності дітей) здійснюється двічі-тричі на день і триває від 10 до 13 хвилин.
Супутній провітрюванню захід: вологе прибирання помешкання.
Прогулянка на свіжому повітрі. Оптимально — тричі на день (але не менше двох — до та після денного сну). Влітку та навесні корисно до 5 хвилин прогуляти дітей під мокрими після дощу деревами, взимку — під засніженими.
Супутні заходи: ігри, праця у природі, самостійна рухова діяльність, колективне виконання загальнорозвивальних вправ, рухливих ігор.
Денний сон при відчинених вікнах, фрамугах (по змозі — у спальних мішках на відкритих, не опалюваних взимку верандах) — за режимом відповідно віковій категорії.
Миття рук, умивання, промивання носа водою — 5-7 хвилин у режимі дня.
Промивання носа, полоскання горла відварами лікарських трав — для дітей від 4 до 7 років. Тривалість 1 хвилина, періодичність — залежно від вказівок медпрацівника.
Супутній захід: точковий масаж обличчя.
Ходьба босоніж по землі, вологому піску, траві,калюжах (улітку), снігу (узимку за умови відповідної підготовки дитини). Цілорічно у приміщенні ходьба по вологих килимках, просочених розчином морської солі, йоду, відварами лікарських рослин. Залежно від різновиду, температури повітря, місця проведення тощо процедура триває від 1 до 10 хвилин.
Супутній захід: вправи для профілактики плоскостопості, ходьба по килимках з каштанами, горохом, по ребристій дошці, масажних гумових килимках.
Повітряні ванни. Приймаються в процесі ранкової гімнастики (улітку на вулиці), після денного сну, під час фізкультурного заняття. Температура повітря від +21°С до +15°С. Тривалість 2-10 хвилин узимку і до 30 хвилин улітку. Коли дуже тепло, дошкільнята можуть бавитися весь день у самих трусиках та легеньких маєчках.
Супутні заходи: легкий самомасаж — погладжування кистей рук, помацування шкіри на руках, грудях, животі, розтирання тіла коловими рухами.
Обливання ніг прийнятне для дітей віком від двох років. Рекомендується взимку після денного сну, а теплої пори року — перед денним сном. Тривалість від 20 до 40 сек. (з поступовим наростанням). Температура води від +20°С до + 18°С. Для загартованих дітей можливе зниження температури. При обливанні ніг водою контрастних температур початкова температура +36°С, кінцева +25°С.
Супутні заходи: потупування ногами, згинання і розгинання пальців.
Вологе обтирання тіла рукавичкою або рушничком (тканину краще просочити відваром м'яти, ромашки, чебрецю, любистку). Для дітей від 3 років і більше. Проводиться щодня після ранкової гімнастики або денного сну. Тривалість від 50 сек. до 1 хвилини. Температура води від +34°С до +23°С (з поступовим пониженням).
Супутні заходи: різноманітні рухи руками, повороти, нахили тулуба.
Обливання тіла (по можливості — душ — від 2 років). Бажано щодня після ранкової гімнастики або денного сну. Тривалість 15-35 сек. Температура +35°С. Залежно від віку дитини і ступеня загартованості організму можливе зниження температури до +1°С.
Купання у відкритих водоймах — для дітей від 3 років улітку. Купатися можна щодня з 10-ї ранку до опівдня і з 15-ї до 17-ї години. Тривалість водної процедури 3-Ю хвилин (залежно від віку дітей). Температура води не нижча +22°С, повітря до +26°С.
Супутній захід: рухи для навчання плавання, рухливі ігри у воді.
Сонячні ванни. Приймати бажано від 3 років під час прогулянки, на пляжі. Тривалість нарощується від 3-4 хвилин до 15 хвилин.
Супутні заходи: рухливі ігри, ігри з піском та водою.
• Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
• Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
• Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
• Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
• Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
• Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
• Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
• Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
• Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
• Дитина росте в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
Консультація «Зимові ігри та забави на свіжому повітрі» https://vseosvita.ua/library/konsultacia-dla-batkiv-zimovi-zabavi-265727.html https://dity.in.ua/statti/rizne/zimovi-rozvagi-na-svizhomu-povitri-z-ditmi
Консультація для батьків: «Чому читання в голос дивовижно
впливає на дітей?»
Консультація «Сім порад для батьків, як підтримати дитину
під час війни» https://vseosvita.ua/library/konsultatsiia-sim-porad-dlia-batkiv-iak-pidtrymaty-dytynu-pid-chas-viiny-568458.html
Робота з батьками:
Інформація «Святий Вечір»
Робота з батьками:
Консультація «Спільні домашні досліди й експерименти» https://vseosvita.ua/library/konsultacia-dla-batkiv-vihovanciv-zdo-spilni-domasni-doslidi-i-eksperimenti-330102.html
Робота з батьками:
Консультація «Особливості статевого розвитку дітей
дошкільного віку»https://vseosvita.ua/library/konsultacia-dla-batkiv-osoblivosti-statevogo-rozvitku-357236.html
Робота з батьками:
Консультація «Ігри з малюками, коли не має світла»https://www.youtube.com/watch?v=92MzGMY6xTg
Робота з батьками:
Інформація «Правила поведінки вдома та на вулиці під час воєнного стану»https://www.youtube.com/watch?v=mwZpM2Rw49I
Консультація «Сімейні традиції – важливий засіб виховання дитини» https://vseosvita.ua/library/konsultacia-simejni-tradicii-vazlivij-zasib-vihovanna-ditini-
Консультація «Ігри на кухні»https://vseosvita.ua/library/konsultacia-dla-batkiv-igri-na-kuhni-291519.html
Інформація «Якщо дитина боїться темряви»http://monaco.te.ua/dityacha-boyazn-temryavi-prichini-shlyahi-pozbavlennya/
Робота з батьками:
Консультація «Як захистити дитячу психіку під час війни»https://vseosvita.ua/library/poradi-dla-batkiv-ak-zahistiti-ditacu-psihiku-pid-cas-vijni-558905.html
Пам’ятка «Майбутньому першокласнику» https://gold.ua/ua/jewellery-articles/idei-podarkov-dlya-detey-i-vzroslyh-ko-dnyu-svyatogo-nikolaya
Консультація «Творчий розвиток дитини» http://dnz28yuvileyniy.sumy.ua/konsultatsiyi-5/
Інформація «Чим і для чого підгодовувати птахів узимку»http://epl.org.ua/human-posts/chym-i-dlya-chogo-pidgodovuvaty-ptahiv-vzymku/
Майстер-клас
«Печиво для птахів» https://www.youtube.com/watch?v=HNdY_kazItw
Робота з батьками:
Брошура «Набута
інвалідність дитини. Поради батькам і фахівцям» https://www.unicef.org/ukraine/media/27726/file/Nabuta-invalidnist-dytyny.pdf
Тест «Вивчення рівня тривожності дитини»
Міні-лекція
«Темперамент дитини» https://dvclinic.com.ua/uk/news/temperament-rebenka-tipy-temperamenta-u-detej/
Робота з
батьками: «Як хочеться додому»https://www.unicef.org/ukraine/stories/when-you-want-to-go-home
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий